20102010

20.10.2010
It just a date, right? Sama macam tarikh2 lain yang datang dan pergi begitu sahaja, dan tidak akan kembali untuk kedua kalinya. Istimewanya tarikh ini hanya dari segi aturan digitnya sahaja yang seakan beritma.
So, untuk mengingati tarikh yang spesel neh, ambe ingat nak buat something yang boleh diingati. Biasanya tarikh2 macam ni orang akan buat majlis pertunangan lah, perkahwinan lah yang mana tidak mungkin berlaku pada diri ambe.
What I am going to do to remember this date are:
1) Writing this article.
2) Keluar duit sikit from ASB untuk bekalan pulang ke kampung. At least ada tertulis dalam form dan passbook.
2) Balik kampung menziarahi bapa yang sakit.

That day, masa date 101010, ambe takde buat benda yang spesel sangat, sementelah time tu ambe berada di JB menguruskan adik yang hendak memulakan pekerjaannya. Nak tulis blog pon takde peluang. Cuma ada satu trajedi yang betol2 ambe ingat pada tarikh tu ialah kes kemalangan ngeri yang berlaku di lebuhraya PLUS, berhampiran Simpang Ampat... alaaa kes bas eksiden tu... yang ramai mati tuuu... memang sadis sebab ambe rasa ini bukan kes pertama bas eksiden dengan ngeri lalu menyebabkan ramai kematian. Dah banyak kali. Yang ambe tak puas hati, tiap kali berlakunya kemalangan macam ni, maka pihak2 yang tertentu tu mulalah bising2... kononnya nak buat itu lah, inilah... tapi time tu je lah... lepas tu senyap. Bila jadi lagi, kecoh lagi, lepas tu senyap...

ok! cepat2 publish this post sebelum 20102010 berlalu.

No comments: